Vi havde i mange år haft stor gavn af at komme hos en meget dygtig kinesiolog i vores nærområde.
Så en dag fortalte min veninde mig, at hun var startet på kinesiologiuddannelse hos Edel Hovgaard på Kinesiologiskolen Vejle og jeg var slet ikke i tvivl – jeg skulle også med på uddannelsen. Jeg vidste jo, hvor meget hjælp man kunne få via kinesiologien.
Jeg startede hos Edel kort tid efter og det har jeg ikke et sekund fortrudt. Jeg gik hele vejen og tog efter godt 2 år RAB-eksamen hos Kinesiologiskolen Vejle. Hele vejen i gennem uddannelsen følte jeg mig i trygge hænder, idet Edel har styr på det hele. Hun er en eminent underviser med stor faglig ekspertise og mange års erfaring. Edel afholder mange spændende kurser, hvor hun enten selv underviser eller henter interessante undervisere ind, også fra udlandet.
Selvom jeg i dag har min egen klinik, hvor jeg udøver kinesiologi, er jeg ikke færdig med at tage kurser hos Edel. Kinesiologi er et fag i fortsat udvikling og hos Edel Hovgaard kan man holde sig opdateret. (Kærlig hilsen Lotte Koch, Kolding, Kinesiolog RAB)

”Det er altid en fornøjelse at være med på et af Vejle Kinesiologiskoles kurser. Der er styr på tingene.  Kursusmaterialet er tip top i orden. Kurserne er strukturerede både i forhold til indhold og tidsplan. Man får det optimale ud af kurserne og undgår tidsspilde. Edels mangeårige erfaring som underviser i det professionelle liv kommer kursisterne til gode. Hun ved, hvor det svære er i materialet og gør ekstra ud af at forklare dette. Hun er formidabel til at få kendte udenlandske topnavne til at komme til Danmark og undervise. På kurserne oversætter Edel, hvis der er behov for dette. Hun har så mange års erfaring, at hun blot kan komme med essensen i stedet for at oversætte ord for ord. Dette giver et rigtigt godt flow på kurset” (Charlotte)

"Trods en køretur fra København til Vejle op til to gange om måneden, er det en tur jeg har glædet mig til hver gang.
Kurserne er altid meget lærerige og meget pædagogiske udformet. Samtidig med at vi lærer de kinesiologiske teknikker, oplever man også som kursist, at komme igennem en personlig udvikling. Jeg havde på ingen måde forventet, at jeg ville komme til at komme så meget i dybden med mig selv og få bearbejdet forskellige ubalancer.
Edel forstår virkelig at tage hånd om sine kursister, både når det gælder 'godbidder', men hun forstår især også at tage hånd om sine kursister, når man lige pludselig rammer ind i nogle meget personlige og følsomme ting. Edel forstår at skabe nogle trygge rammer, hvor man har plads til udvikle sig både i sin rolle som kinesiolog men også personligt. Herudover har hun en fantastisk lun humor, som virkelig er med til at skabe en let men alligevel seriøs stemning.
Jeg kan på det varmeste anbefale alle at tage kurser hos Edel, ikke kun hvis man vil selv være behandler, men også hvis man vil se sig selv og sit liv på en ny måde." (Bjerne Hansen, København Ø)

"Kinesiologien udvikler sig hele tiden.  Edel følger denne udvikling på årlige kurser i USA og formidler  den til os andre gennem sine hyppige kurser i Vejle med de dygtigste udenlandske instruktører som undervisere. Edels kurser er karakteriseret ved en meget høj kvalitet i enhver henseende." (Kai Steendahl, Frederiksberg)

"Efter at have været på kursus hos Edel Hovgaard, Kinesiologiskolen Vindinggaard, i både Kropsafbalancering og Nutritional Testing kan jeg varmt anbefale Edels undervisning. Både den faglige viden og undervisningsformen er super. Der har været en rar atmosfære, som gør det dejligt at være på kursus.
Jeg har også deltaget på Kinesiologiskolen i Vejles kurser, hvor Wayne Topping underviste i Reset 1, Weight Management og Defusing Stuck Emotions. Hver gang har Edel oversat, hvor der var behov, så alle kunne være med uden at kende meget til det engelske sprog. Til sidst vil jeg nævne, at vi har fået både te, kaffe, vand og lækkerier til ganen i pauserne, lækket.  Jeg kan derfor varmt anbefale at tage på kursus hos Edel Hovgaard.(Vibeke A. Alstrup, Roskilde)"

“I virkeligheden kan det siges meget kort: TAK for Kinesiologi Skolen i Vejle og TAK for Edel Hovgaard! Professionalisme, hjerte, nærvær og uanede mængder af empati er blot nogle af de ord der kendetegner det, der for mig blev, og til stadighed er, en absolut livsændrende oplevelse! På Kinesiologi Skolen bliver et stærkt håndværk levende i hænderne på levende mennesker.....og det er stærkt!” (kursist Karin Pedersen, Aalborg)